Big reading - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Jabłoni Kościelnej

Przejdź do treści

Big reading

Działania szkolne
Dzień języków obcych 2018'.
 
21 marca 2018 roku w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Jabłoni Kościelnej zorganizowaliśmy Dzień Języków Obcych.
 
Pierwszą atrakcją było przedstawienie „Ugly Duckling” w języku angielskim przygotowane przez uczniów klas III SP, które obejrzały przedszkolaki z Baśniowego Gaju oraz najmłodsi uczniowie szkoły.
 
Tego dnia sale lekcyjne zamieniły się w „miejsca promocji kultury” następujących krajów: Ukrainy, Argentyny, Szkocji, Kanady, Japonii, Portugalii, Węgier, Holandii, Egiptu, Norwegii, Australii oraz Szwajcarii.  Uczniowie włożyli wiele serca i wysiłku  w przygotowanie wystroju swoich sal lekcyjnych: wykonali dekoracje, przygotowali potrawy charakterystyczne dla prezentowanego kraju, ubrali się w stroje lub barwy narodowe.
 
Następnie klasy IV-VII oraz gimnazjaliści zmierzyli się z zadaniami językowymi, ukrytymi na terenie szkoły. Między innymi musieli: odkodować symbole,  wykonać testy znajomości słownictwa
i gramatyki angielskiej oraz niemieckiej, wykonać  krzyżówki, zadania do filmów lub piosenek, rysować według instrukcji itp.
 
Nie wszystkie konkurencje były łatwe, ale wspólne wykonywanie integrowało zespoły klasowe
i sprawiało uczniom wiele satysfakcji.
 
Punktem kulminacyjnym były prezentacje artystyczne. Mogliśmy podziwiać między innymi: tańce narodowe, piosenki wykonywane w różnych językach, krótkie prezentacje multimedialne
i przedstawienia. Dzięki temu „przenieśliśmy się” do wielu różnych krajów. Występy cechowały się dużą pomysłowością i oryginalnością.
 
Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom, wychowawcom oraz innym nauczycielom za ogromny wkład pracy i zaangażowanie.
 
 
Nauczyciele Języków Obcych
Big Reading.
Nasi najmłodsi uczniowie – klasa 0 – mieli okazję doświadczyć niecodziennej lekcji języka angielskiego. Ze zdziwionymi minami obserwowali jak nauczycielka wnosi do sali lekcyjnej inne niż zazwyczaj książki. Zajęcia odbyły się pod hasłem „Big Reading”, dlaczego?
• Big Reading – gdyż lekcja była poświęcona rozwijaniu sprawności czytania ze zrozumieniem na podstawie autentycznego materiału źródłowego,
• Big Reading – gdyż czytaniem książeczek było zafascynowanych wielu uczestników zajęć,
• Big Reading – gdyż książeczek było dużo, o różnej tematyce i treści,
• Big Reading – gdyż książki były wielkoformatowe, czyli o wiele większe niż zazwyczaj mamy okazję czytać.
Książki zrobiły na dzieciach niesamowite wrażenie. Nie mogły doczekać się, aby wziąć je do rąk, otworzyć, pooglądać, przeczytać ich treść.
Na początku wspólnie z panią zapoznali się z rodzajami literatury w języku angielskim, dowiedzieli się o treści książeczek i ustalili zasady wspólnego czytania. Następnie wysłuchali jednej z historii i podzielili się wrażeniami. Najprzyjemniejsza była jednak część zajęć poświęcona wspólnemu czytaniu. Dzieci bardzo szybko dokonały wyboru książeczek i samodzielnie, w parach lub grupkach zajęły się „wielkim czytaniem”. Miały przy tym oczywiście wiele pytań i dzieliły się emocjami, jakie przyniosła im lektura literatury anglojęzycznej. Podsumowaniem był wybór najciekawszych książeczek, przy którym ujawniły się typowe dla chłopców i dziewczynek preferencje czytelnicze.
Dzieci były bardzo zadowolone z takiej formy zajęć i wyraziły chęć ponownej możliwości poznania książek, które na co dzień czytają ich rówieśnicy z anglojęzycznego obszaru językowego.
PANCAKE DAY – Naleśnikowe Ostatki.
17 lutego 2015 roku, w szkolnej świetlicy Zespołu Szkół w Jabłoni Kościelnej miało miejsce niecodzienne wydarzenie kulinarne. Na długiej przerwie cała społeczność szkolna miała okazję wziąć udział w zorganizowanych przez Samorząd Uczniowski i uczestników programu YOUNGSTER naleśnikowych ostatkach. Akcja była związana z typową dla krajów anglojęzycznych tradycją jedzenia naleśników w przeddzień Wielkiego Postu, co uczniowie naszej szkoły postanowili przenieść na polski grunt.
Każdy mógł skosztować ciepłych naleśników wcześniej upieczonych przez uczniów naszego gimnazjum, którym jeszcze raz dziękujemy za pomoc i zaangażowanie w akcję. Przy specjalnie do tego przygotowanym stoliku uczniowie własnoręcznie komponowali dodatki, z którymi chcieli zjeść swoje naleśniki. Do wyboru był ser, masło czekoladowe, wielosmakowe konfitury, bita śmietana, owoce, cukier puder, cynamon i syrop klonowy.
Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem i świetlica bardzo szybko zapełniła się uczniami pragnącymi wziąć udział w naleśnikowym szaleństwie. Przygotowane naleśniki były bardzo oryginalne, ale co najważniejsze smaczne. Wszyscy wychodzili najedzeni i z uśmiechem na twarzy.
Dziękujemy za przyłączenie się do wspólnego, słodkiego jedzenia.
Konkurs Piosenki Angielskiej.
2 VI 2015 roku odbył się w naszej szkole Konkurs Piosenki Angielskiej.
W wokalnych zmaganiach wzięły udział uczennice klas I-VI. Młode artystki przygotowały piosenki w języku angielskim ulubionych wokalistów, zespołów lub te poznane na lekcjach. W tym roku pojawiła się również szansa dla osób, które nie czują się pewnie w śpiewie – można było zaprezentować wybrany utwór poetycki.
Zwycięzców wyłoniło jury w składzie: Anna Dobrzańska, Anna Godlewska, Małgorzata Górska, Iwona Szymborska:


Kategoria kl. I-III:
1 miejsce – Aleksandra Staszewska, kl. IIIb
2 miejsce – Maja Mantur, kl. IIIb
3 miejsce – Olga Grodzka, kl. IIIb

Kategoria kl. IV-VI:
1 miejsce – Patrycja Dąbrowska – kl. VIa
2 miejsce – Aneta Rząca, kl. VIb

Poezję angielską zaprezentowały uczennice klas VI: Izabella Stawierej, Natalia Czarkowska, Agata Jabłońska i Justyna Kaczyńska.
Wszystkie uczestniczki otrzymały pamiątkowe dyplomy, nagrody rzeczowe oraz oceny celujące z języka angielskiego.
Serdecznie gratulujemy i zapraszamy do udziału w konkursie w przyszłym roku!

Iwona Szymborska
II Szkolny Konkurs Językowy.
Uczniowie naszej szkoły po raz kolejny mogli pochwalić się swoją znajomością języków obcych.
W konkursie z języka angielskiego wzięli udział uczniowie w dwóch kategoriach: klas IV-VI szkoły podstawowej oraz klas I-III gimnazjum. Test wiedzy z języka angielskiego, choć nie łatwy, wcale nie zniechęcił uczestników do rywalizacji. Panie Anna Godlewska oraz Iwona Szymborska wyłoniły zwycięzców ze szkoły podstawowej:
1 miejsce – Patrycja Dąbrowska – kl. VI a oraz Julia Buks – kl. VI b
2 miejsce – Magdalena Kalinowska – kl. VI a
3 miejsce – Szymon Jabłoński – kl. VI b
oraz gimnazjum:
1 miejsce – Kamil Moczydłowski – kl. III a
2 miejsce – Weronika Sabina Roszkowska – kl. III b
3 miejsce – Weronika Zofia Mantur – kl. III a


Natomiast pan Leszek Gulewicz zaproponował gimnazjalistom quiz wiedzy o krajach niemieckojęzycznych, w którym główne nagrody zdobyły uczennice klasy 1B gimnazjum:
1 miejsce – Dominika Kamińska
2 miejsce – Anna Płońska
3 miejsce – Marta Grodzka
W konkursie nie było przegranych – wszyscy uczestnicy otrzymali oceny z języków obcych, poszerzyli swoje doświadczenia językowe i konkursowe, a zwycięzcy dodatkowo otrzymali z rąk pana Andrzeja Olędzkiego – dyrektora szkoły - pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom oraz zapraszamy do udziału w zmaganiach językowych za rok!

Dzień języków obcych.
24 oraz 27 marca, w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Jabłoni Kościelnej, zgodnie z coroczną tradycją odbył się Dzień Języków Obcych. W tym roku rywalizacja międzyklasowa polegała na zaprezentowaniu kraju, który wcześniej został wylosowany przez każdą z klas.
W ramach prezentacji mogliśmy oglądać plakaty z najciekawszymi oraz najbardziej interesującymi informacjami dotyczącymi wybranych państw m.in. w formie różnego rodzaju makiet, prac plastycznych oraz zdjęć.  Nie zabrakło również przebrań nawiązujących kolorystycznie i kulturowo do wybranych krajów. Kolejnym punktem rywalizacji było zaprezentowanie jedzenia popularnego w danym kraju – mogliśmy spróbować białej kiełbasy z Niemiec, hiszpańskiej tortilli, czaju z Rosji, białej herbaty z Chin, placków z Indii, słodkości z Węgier, knedli z Czech  oraz wielu innych smakołyków rzadko spotykanych na polskich stołach.
Niewątpliwie największa atrakcją była część artystyczna, gdzie mogliśmy oglądać taniec smoka, walkę na śmierć i życie między torreadorem i bykiem, kankana, taniec Zorby, relację na żywo z budowy Wielkiego Muru Chińskiego, klasowy występ Jozina z Bazin, mecze Bundesligi oraz Primera Division. Śpiewając w j. angielskim szukaliśmy zagubionego psa, wsłuchiwaliśmy się w przepiękne pieśni prosto z Indii, co w towarzystwie potraw podanych przez eleganckich kelnerów z Francji i Chinek w tradycyjnych strojach wprowadziło nas w atmosferę i klimat prezentowanych krajów.
W poniedziałek 27 marca odbyła się druga cześć rywalizacji, podczas której klasy miały za zadanie uporać się z różnymi zadaniami językowymi i kulturowymi dotyczącymi krajów, które dzieci i młodzież prezentowały wcześniej. Pojawiły się m.in. ciekawostki, krzyżówki wielojęzykowe, zagadki, rysunki oraz dialogi.
Całość wydarzenia cieszyła się naprawdę dużym zainteresowaniem uczniów, spośród których praktycznie każdy brał udział w zmaganiach. Zwycięzcom rywalizacji gratulujemy a rodzicom oraz wychowawcom klas składamy podziękowania za pomoc i zaangażowanie w przygotowaniu naszych dzieci  do tegorocznego Dnia Języków Obcych.

nauczyciele języków obcych
Z.S. w im. Jana Pawła II Jabłoni Kościelnej
Dzień języków obcych.
Dnia 17.03.2016r. w naszej szkole odbył się Szkolny Dzień Języków Obcych. Celem tej inicjatywy było ukazanie różnorodności językowo-kulturowej naszego kontynentu oraz wspieranie nauki języków obcych.

Lidia Kierzkowska
Saint Patrick’s Day.
Pomysł na zorganizowanie Dnia św. Patryka zrodził się z współpracy grupy językowej YOUNGSTER oraz Samorządu Uczniowskiego. Ponieważ jest to święto typowe dla krajów anglojęzycznych podzieliliśmy się z naszymi kolegami i koleżankami informacjami w formie gazetki tematycznej na szkolnym korytarzu. Przedstawiliśmy postać świętego Patryka, jego biografię oraz wytłumaczyliśmy, dlaczego to właśnie on został patronem Irlandii Północnej. Poza tym można było również dowiedzieć się o obchodach tego dnia w Irlandii oraz na całym świecie, a także zobaczyć symbole typowe dla tego zielonego święta.
W wybranych klasach odbyły się lekcje kulturowe poświęcone tej tematyce, na których można było poznać historię święta, obejrzeć zdjęcia z obchodów, poznać symbole oraz poszerzyć słownictwo tematyczne. Na dodatkowych zajęciach językowych przygotowaliśmy specjalne koniczynki na szczęście i poczęstowaliśmy kolegów i koleżanki zielonym sokiem.
Halloween.
31 października "Happy Halloween".
2007 - 2023'
Projekt
Wsparcie
Wróć do spisu treści